Friday, January 5, 2018

Penjagaan kulit untuk semua peringkat usia.

Tiga perubahan besar yang berlaku di kulit apabila usia meningkat adalah 
  • pengurangan pembaharuan sel kulit baru 
  • penurunan elastin dan pengeluaran kolagen dan 
  • kehilangan kelembapan

Berperang dengan perubahan usia penuaan ini tidak pernah lebih mudah. Mari kita lihat keperluan dan apa yang anda perlu lakukan pada setiap peringat usia.

20s :

Matlamat anda pada zaman ini adalah mudah: melindungi, melindungi, melindungi. Ingat bahawa banyak kerosakan kulit datang dari luar dalam bentuk terdedah kepada cahaya matahari. Gunakan pelindung matahari setiap hari. Pilih produk yang lembut dan menyokong kulit.Sekarang adalah masa untuk wujudkan rutin penjagaan kulit yang konsisten dan berkesan yang melibatkan pembersihan, toning, pelembab siang dan malam, dan gunakan pelindung matahari.

30-an:

Kadar keremajaan kulit anda (kadar pembaharuan) telah jadi perlahan pada masa anda memasuki usia 30-an anda. Ini bermakna kulit anda kelihatan kurang berseri dan kurang lembut. Garis halus boleh mula muncul pada usia ini, dan mungkin beberapa bintik gelap. Pengeluaran Minyak berkurang - berita baik untuk bebas jerawat tetapi berita buruk untuk kelembapan.

Pengelupasan boleh bantu meningkatkan jumlah sel-sel kulit, tetapi elakkan kulit  terdedah kepada bahan kimia. Sokong peningkatan semula jadi dalam perolehan sel dengan sediakan sel-sel kulit anda dengan nutrien yang diperlukan. Vitamin A dan C dapat bantu percepatkan baik pulih sel kulit.  Antioksidan dalam regime skin care dan amalkan pemakanan makanan tambahan adalah kunci untuk melindungi daripada kerosakan sang radikal bebas.

40-an:

Kerana kehilangan kolagen, kelembapan, dan volume, garis-garis halus mula muncul dalam 40-an anda. Perhatikan kawasan sekitar mata dan sudut mulut. Petua yang baik adalah gunakan produk yang diinfeksi oleh vitamin pada waktu malam selepas pembersihan untuk bantu lancarkan dan cerahkan kawasan ini. Pastikan anda lakukan semua yang anda boleh untuk galakkan pembinaan kolagen. Vitamin A boleh bantu bina kolagen dan juga baik pulih kulit. 

50-an:

Bila menjejaki usia 50-an (dan seterusnya) adalah estrogen. Estrogen menurun dengan drastik, kulit anda jadi lebih kering, dan pembaharuan kulit baru berkurangan lebih drastik. Kulit boleh jadi nipis, kendur, dan cenderung untuk berkedut dengan kehilangan kolagen dan elastin.

Pelembap sangat penting pada usia ini, sambil terus berikan nutrien yang memerangi kehilangan kolagen dan menggalakkan perolehan sel kulit yang lebih besar. Berhati-hati untuk melindungi kulit anda dari produk sampah yang bantu melawan garis halus, kedutan, perubahan warna dan kendur, sementara pada masa yang sama bekerja untuk segarkan kulit pada tahap sel.


Masih tidak terlambat lagi untuk mulakan rutin penjagaan kulit dengan faedah yang akan terus berkembang dari semasa ke semasa.

Dapatkan YOUTH!

Berminat? Wassap Alin @ 019- 2682709 lelaju tau!



No comments:

Post a Comment