Sunday, February 26, 2023

9 Sebab Kenapa ‘Community’ Bisnes Shaklee Sangat ‘Best’

Bismillah.
Penting ke kita memilih circle yang baik-baik dalam kehidupan seharian kita? Circle yang baik akan bawa kita ke arah sesuatu yang bermanfaat. Maka kita boleh buat pilihan untuk memilih sesiapa untuk berada dalam circle kita. 
Pepatah ada kata, “kalau kita berkawan dengan si penjual minyak wangi, kita sebagai kawan pun akan 'terjangkit' sekali bau wangi yang si penjual minyak wangi itu jual. Begitulah.

Shaklee bukanlah bisnes yang datang dan pergi seperti cendawan, namun sebuah bisnes yang mampu bertahan lama. Tahukah anda, pada 
tahun 2020, Shaklee telah meraikan Jubli Perak, 25 tahun. Alhamdulillah Shaklee sebuah syarikat yang stabil.

9 SEBAB KENAPA KOMUNITI BISNES SHAKLEE SANGAT BEST


1- KOMUNITI BISNES YANG MENDIDIK

Bersama Puan Sarah, Nutritionist Shaklee

Melalui komuniti bisnes Shaklee pelbagai ilmu dilontarkan bukan sahaja limit kepada ilmu produk semata-mata dari Nutritionist Shaklee. Kami turut belajar ilmu nutrisi yang bantu kuatkan lagi kesedaran dan keyakinan kami tentang keperluan nutrisi, keberkesanannya dan jaminan keselamatan melalui kelas-kelas daripada profesional berikut;
  • Kelas Dr Haresh - mengenai pentingnya antioxidant bagi melawan penyakit canser, jantung dan pelbagai penyakit moden hari ini.
Bersama Dr Haresh

  • Workshop Nutrivention for Nutraceuticals bersama Dr. Redza Rahman, Profesional Medical Scientist.


Ya Allah, best dan fun sangat. 
Sungguh, kami bukan penjual vitamin yang biasa-biasa. Bila berada dalam kominiti bisnes yang positif, suka atau tidak, kita akan dipaksa untuk kedepan dan upgrade diri. Suke ke suka sangat??

2- KOMUNITI BISNES CIRCLE YANG POSITIF & BERILMU

Kawan-kawan, sesungguhnya ada sangat ramai orang baik-baik dikalangan komuniti bisness Shaklee kami. Tolak tepi mereka ini bangsa apa dan agama apa. Kalau kita lihat dengan betul, kita akan dapat tembus hati mereka yang penuh dengan nilai-nilai yang cukup bersih. Masing-masing saling menyokong dan bantu satu sama lain. Persaingan tetap ada, tapi tidaklah sampai menjatuhkan atau hasad dan dengki.




3- KOMUNITI SOKONGAN DARI SHAKLEE HOME OFFICE

Bersama Puan Masnur, our Business Develop Management (BDM)

Sertai kelas yang dianjurkan oleh Shaklee untuk Upgrade Diri
“When you stop learning, you stop earning”

4- KOMUNITI SHAKLEE FAMILY


Ukhwah kami dalam Keluarga Shaklee. 
Indahnya ukhuwah dalam Shaklee ni ialah dimana kami ni pada asalnya tidak saling mengenali. Tetapi bila sekali berjumpa, dah macam adik beradik. Ramah bersembang, berkongsi cerita,berkongsi tips dan sebagainya.

5- KOMUNITI YANG MENDEWASAKAN DIRI 

Menjadi sebahagian daripada komuniti bisnes Shaklee mendorong kita untuk perbaiki diri jadi lebih baik, pemimpin yang lebih baik, pelajar yang lebih baik dan orang yang lebih baik. InsyaAllah. 
Sama ada kita suka atau tidak, komuniti kita adalah orang yang akan bawa kita ke tempat yang kita mahukan. Kihkihkih , saya suka.


6- KOMUNITI YANG TOLAK UNTUK ‘DEMAND MORE FROM YOURSELF’

Apabila dalam komuniti yang tinggi positive vibes, Orang suruh buat 100%, kami kena buat 202%. Biar tiada siapa pun hargai. Kita buat sebab kita nak upgrade our value, our net worth.

Contoh Projek Blog Mega Shaklee 1.0, walau hanya perlu entry blog dalam 400 patah kata, rata-rata berikan lebih. 

“How you do anything is how you do everything.”


7- KITA HANYA BOLEH BANTU ORANG YANG MAHU DIBANTU


Jika kita nak melihat dunia berubah, mulakan dengan mengubah diri sendiri. Apa yang penting kita ubah diri kita jangan kecewa dengan manusia. Yang perlu kita kecewa adalah dengan amal kita dengan Allah, adakah cukup redha Allah dengan kita? 
Banyak orang yang saya jumpa bila mereka dah tahu sesuatu ilmu, dah berjaya, mereka bangga itu adalah kehebatan mereka. Walhal sedikit pun bukan usaha mereka, jika Allah tak kurniakan usaha tersebut. Semoga Allah selalu bantu kita. 
Beginilah pesan dan kesan yang selalu dikongsi dikalangan komuniti bisnes Shaklee kami. Allahu, alhamdulillah kan.

8. LOVE YOURSELF > be happy > result extraordinary


Saya ada terbaca satu kisah ini. Cerita dia begini, “Jika kita nak tengok seluruh dunia bahagia, kita dulu kena bahagia. Barulah happiness tank kita penuh dan dapat share dengan orang lain.”
“Jika kita nak tengok seluruh dunia harmoni, saling bersilaturrahim antara satu sama lain, kita dulu kena harmoni dengan diri sendiri. Tangki harmoni kita penuh baru boleh share dengan orang lain = spread the harmony gitu”
“Jika kita nak tengok seluruh dunia sihat, aktif dan fit, kita dulu kena sihat, aktif dan fit. Barulah bila kita ajak orang, orang tengok kita walk the talk sebab kita healthy, active dan fit.”
Begitulah pembacaan saya. Dapat sesuatu? Sesungguhnya asas bahagia yang saya temui sepanjang pembacaan saya itu adalah:
Love yourself > be happy > result extraordinary
Bila kita dah sayangi diri sendiri, kita tengok orang pun kita bahagia. Orang dapat rezeki lebih pun kita bahagia. Tiada hasad dengki, tiada rasa kekurangan, tiada comparing diri atau orang sekeliling sebab sayangi diri tu dah buat kita syukur, kita bahagia dengan diri sendiri. Kita bahagia dengan apa Allah beri. #Leadersarereader

9. KOMUNITI UKHUWAH 


Ukhuwah sesama saudara seIslam dengan uplines, dowlines, sidelines dan para masters. Masing-masing tak lokek dalam berkongsi ilmu, bantu membantu dan saling sokong menyokong antara satu sama lain. 

Apa pun, semua Allah atur. Alhamdulillah. Dengan ukhuwah ini makin bertambah ramai kawan-kawan kami baik di alam realiti mahupun alam maya. 

Begitulah.

Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is the success. – Henry Ford

 

KESIMPULAN

Bila kita nak berubah dan orang sekeliling kita support untuk sama-sama berubah dan grow lebih luar biasa hebat. Hasilnya 200% positif. Begitulah kepentingan kita jadi positif dan ada circle yang positif. That's why pentingnya circle rakan dan persekitaran yang positif. Kalau circle you positif, tindakan dan pemikiran you pun akan positif hingga you pun boleh pengaruhi keadaan sekeliling you pula.

Ya Allah, bantu kami selalu. 


Salam Sayang, 

Azlin M. Atan  | Wasap.  019-2682709  | azlin.mohdatan@gmail.com
#PengedarShakleeDenaiAlam 
COD Shaklee : Shah Alam . Elmina . Denai Alam . Bukit Jelutong . TTDI Shah Alam .

* Produk-produk ini tidak bertujuan untuk membuat diagnosis, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang penyakit

#shakleethrive2023 | #shakleetriumph2023 | #blogmegashaklee

No comments:

Post a Comment