Wednesday, August 23, 2023

Vitamin Asas Untuk Wanita dan Mengapa Ia Penting

Wanita adalah tonggak bukan saja buat sesebuah keluarga malah masyarakat. Nampak kan betapa pentingnya seorang wanita tu. Namun, wanita sering habiskan banyak masa untuk bantu orang lain, dan lupa nak jaga kesihatan diri mereka sendiri. 

Sayangilah diri anda kerana dirimu begitu berharga. Kebanyakan masalah kesihatan yang berlaku kini boleh di cegah jika wanita amalkan gaya hidup sihat.



Sebagai seorang wanita, penjagaan dalaman dan luaran amatlah penting. Jangan sekadar mementingkan fizikal semata-mata sehingga mengabaikan kesihatan dalaman pula!

Makanan seimbang dan berkhasiat adalah asas kepada tubuh yang sihat, dan tubuh yang sihat akan mempengaruhi emosi dan fikiran yang tenang dan stabil. Namun begitu, gaya hidup hari ini, amat sukarkan untuk kita penuhi keperluan zat dan khasiat penting untuk tubuh badan.


4 VITAMIN ASAS UNTUK WANITA


1- Multivitamin


Sekiranya anda tergolong dalam kumpulan wanita yang sibuk bekerja, pengambilan multivitamin sangat diperlukan. Di samping itu, kumpulan lain yang sangat disyorkan untuk ambil multivitamin, termasuklah:
  • Ibu mengandung & menyusu - Golongan ini memerlukan zat besi yang mencukupi untuk membina darah. Ibu yang kurang zat besi akan kelihatan pucat , mudah letih, senang nak pitam dan nampak tak bermaya. Manakala bayi yang kekurangan zat besi akan mempunyai masalah kenaikan berat badan dan perkembangan yang tak seimbang.
  • Warga tua - Dengan usia, seseorang terdedah kepada osteoporosis. Oleh itu, perlu mengambil multivitamin yang mengandungi vitamin D dan kalsium untuk menjaga tulang kuat.
  • Individu yang ada masalah berat badan, Individu yang amalkan diet vegan, Individu yang aktif dan Individu yang selalu tertekan.

Vita-Lize mengandungi 25 jenis vitamin dan mineral, termasuk zat besi, asid folik dan vitamin B. Vita-Lize juga diformulasi agar mudah diserap oleh tubuh dan tubuh mendapat manfaat dengan kadar yang segera. Best kan?



2- Asid Lemak Omega-3


80% orang di seluruh dunia tidak mendapat nutrien ini yang secukupnya. Omega-3 adalah jenis lemak tidak tepu yang tubuh kita sangat perlukan. Bila bercakap tentang Omega-3, EPA dan DHA adalah yang paling penting!

Bukti yang kukuh berdasarkan ujian klinikal manusia menunjukkan bahawa EPA dan DHA omega-3 bantu dalam sokong kesihatan jantung, otak dan mata sepanjang hayat, dan kesihatan pranatal ibu, termasuk sokong kehamilan yang sihat dan perkembangan awal kanak-kanak. 

Paling best Omega-3 juga mengaktifkan Sel Imun dan meransang metabolisme tubuh.
  • Mengandungi ciri anti-keradangan untuk kurangkan keradangan yang sebabkan sistem imun jadi lemah. 
  • Memperbaiki peredaran darah dan meningkatkan tindak balas sel imun.
  • Banyak penyelidikan menunjukkan omega-3 menyokong sistem imun yang optimum dengan tingkatkan fungsi sei darah putih untuk melawan jangkitan.


Namun, sayangnya tubuh kita tidak dapat hasilkan asid lemak omega-3 ini. Jadi kita kena dapatkannya melalui pemakanan harian kita atau makanan tambahan.



3- OsteNutrix


Bekalkan kalsium, magnesium dan vitamin D bagi kurangkan sakit badan, memperbaiki kekejangan, kebas-kebas, bantu kurangkan insomnia, kekalkan kadar degupan jantung serta cegah sakit sendi tulang dan gigi. Ia penting untuk bantu proses pengecutan pada otot dan saraf. Berikut antara manfaat lain Kalsium OsteNutrix yang diperlukan wanita.



Pastikan anda kenalpasti berapa keperluan Kalsium harian yang diperlukan wanita mengikut umur.



4- EPO @ GLA Complex


Tambahkan Gamma Linolenic Acid (GLA) untuk merangsangkan kesihatan para wanita! GLA Complex bukan sahaja untuk menyelesaikan masalah hormon wanita, malah lebih dari itu. 

Mengikut kajian, ia bantu merawat ulser, meningkatkan sistem imun badan untuk melawan virus, melegakan kelesuan, melegakan tekak akibat kahak, meringankan kebas urat saraf dan juga meningkatkan stamina.

Apalagi kelebihan GLA ni?
  • Ia bantu kurangkan inflamasi kulit, ekzema, alergi, kegatalan, dan kulit kering.
  • Ia bantu rendahkan tahap kolestrol LDL.
  • Ia bantu kawal penambahan berat badan dengan berkesan.
  • Ia bantu perbaiki rambut kering dan keguguran rambut

GLA (gamma-linolenic acid) dipasaran dihasilkan daripada Evening Primrose Oil (EPO). GLA Complex Shaklee diekstrak dari Borage yang ada lebih dari 2x ganda GLA dalam EPO. Borage juga 3x lebih berkesan dari EPO.

Setiap kapsul ada lebih 300mg GLA, yang mana adalah sumber terbaik Omega-6. Juga digabungkan dengan minyak sunflower dan Vitamin E utk tingkatkan keberkesanan dan kestabilannya. Malah, ia amat bermanfaat untuk setiap wanita di semua peringkat umur.

Jika anda mahukan keselesaan dan kesejahteraan menyeluruh setiap bulan, GLA (Asid Linolenik Gamma) adalah jawapan yang anda cari. Asid lemak ini tidak dapat dihasilkan ole badan, maka ia adalah penting untuk diambil setiap hari melalui pemakanan atau suplemen.

Kekal Sihat dan rasa hebat setiap bulan


KESIMPULAN


Ha, sekarang anda dapat lihat bukan fungsi setiap vitamin dan mengapa wanita perlu Vitamin Untuk Wanita. Tapi, kami tak kata suplemen satu-satunya usaha yang anda perlu dipraktikkan kerana pemakanan masih lagi aspek paling penting.

Asas kesihatan yang baik, tidak kira berapa umur anda! 

Makan secara sihat, bergerak aktif, pergi pemeriksaan kesihatan berkala, urus stres, jaga kesihatan mental, dan jangan ambil risiko yang tidak perlu, seperti mesej teks semasa memandu. Sama ada anda berumur 20-an, 40-an, 50-an atau 60-an, asas kesihatan yang baik, sama gais! 

Boleh ke boleh?



CARA NAK DAPATKAN VITAMIN ASAS UNTUK WANITA


Hubungi saya dengan klik link Wasap di bawah, untuk saya bantu anda dapatkan Vitamin asas untuk Wanita pada harga lebih jimat apabila daftar sebagai ahli Shaklee. Saya juga boleh bimbing anda, cara pengambilan berkesan yang eksklusif untuk kesan yang optimum.



Salam Sayang, 

Azlin M. Atan  | Wasap.  019-2682709  | azlin.mohdatan@gmail.com
#PengedarShakleeDenaiAlam 
COD Shaklee : Shah Alam . Elmina . Denai Alam . Bukit Jelutong . TTDI Shah Alam .

* Produk-produk ini tidak bertujuan untuk membuat diagnosis, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang penyakit

#shakleethrive2023 | #shakleetriumph2023 | #blogmegashaklee | #SetRahmahShaklee2023

No comments:

Post a Comment