Monday, July 17, 2023

9 Ciri Utama Buat Bisnes Online Shaklee

Tiada istilah mudah di dalam bisnes online bila bekerja dari rumah. Kita cari yang paling tidak susah. Bukan senang, bukan mudah tetapi yang paling kurang susahnya. Bisnes kategori 'Pengedaran' bukan tidak susah, tetapi boleh dikatakan paling kurang susah dan rendah risikonya. 



9 Ciri Utama Buat Bisnes Online Shaklee, Anda perlu Tahu


1- Pihak lain sediakan produk dan servis, kita hanya mengedarkan produk kepada yang memerlukan.

2- Bahagian kita hanya edarkan produk dan bina bisnes. Produk atau servis, kajian pemasaran, penyelidikan produk dan pasaran dilaksanakan oleh pihak syarikat. Tugas kita hanya menjual sahaja.

3- Modal kecil, potensi besar. Bukan tak guna modal. Dalam apa sahaja bisnes modal itu wajib. Dengan hanya bermodalkan RM35 sahaja, iya RM35 sahaja, anda sudah boleh jadi ahli Shaklee. Tak payah pun nak buat loan beribu-ribu. Dengan RM35, anda pilih nak makan sendiri atau nak mulakan bina bisnes. Tepuk dada tanya hati, anda decide!

Selepas Daftar Ahli, anda sudah boleh terus beli produk Shaklee dengan Harga Ahli (20% diskaun) dan mula belajar cara nak mulakan bisnes Shaklee anda. Mudah je kan!

4- Menceburkan diri dalam bisnes tanpa ilmu pengurusan bisnes adalah sama dengan sengaja mencebur diri ke dalam sungai yang berarus deras, tanpa menyedari diri tak tahu berenang. Mesti berilmu untuk berbisnes. Elakkan ceburkan diri jikalau enggan berilmu. Ilmu apa? Semestinya ilmu pengurusan bisnes dan simpan kira/akaun mudah.

5- 100% berasaskan bisnes. Produk menjadi keutamaan kerana dari produk datangnya bisnes! Kenali produk dan cintai produk, bukan jual tanpa ilmu kerana tanpa ilmu kita sebenarnya tidak berlaku adil pada customer kita kerana kita hanya mementingkan duit semata-mata. Bisnes yang cerita pasal duit takkan kekal lama. Produk juga harus mempunyai permintaan yang berterusan bukan bermusim. 

6- Pengedar lebih banyak bercakap dengan kelebihan dan impak produk berbanding bercakap tentang "boleh jadi jutawan". 

7- Hindari jauh-jauh jika bisnes  kedengaran, "Tidak perlu menjual". Dari mana datangnya pendapatan jika tidak menjual. Ada yang tak kena jikalau bisnes  apa sahaja tidak perlu menjual. 

8- Pilihan juga berdasarkan kemahuan menjual. Tidak mengapa jikalau tidak tahu menjual, sebab boleh belajar berdikit-dikit. Asal ada kemahuan untuk belajar.

9- Kenali sistem perniagaan (Marketing Plan) – untuk berkembang perlu tahu syarat dan keperluan untuk terus kembangkan sayap bisnes kita.


Perasan tak, simpan stok bukanlah ciri utama untuk buat bisnes online. Namun, jika ada sedikit stok ianya bonus.


Mari kita mulakan sekarang


Jíka bukan sekarang bila lagi? Jadikan 9 ciri utama buat bisnes online yang saya kongsikan ini sebagai panduan untuk anda memiliki bisnes yang bertahan lama. 

Bila bekerja dari rumah, anda bukan bersaing dengan orang lain, tetapi bersaing dengan diri kita sendiri. Paling penting ialah kesungguhan dan kemahuan. Kemahuan yang amat sangat akan hasilkan 'tahu dan cara'. Jikalau tidak mahu apa cara sekali pun tiada gunanya. Dari mahu datang tahu. 

Jika anda ingin mulakan bisnes online sebagai ejen Shaklee, boleh terus hubungi saya, di nombor berikut dengan terus klik link whatsaapp di bawah ya.




Salam Sayang, 

Azlin M. Atan  | Wasap.  019-2682709  | azlin.mohdatan@gmail.com
#PengedarShakleeDenaiAlam 
COD Shaklee : Shah Alam . Elmina . Denai Alam . Bukit Jelutong . TTDI Shah Alam .


* Produk-produk ini tidak bertujuan untuk membuat diagnosis, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang penyakit

#shakleethrive2023 | #shakleetriumph2023 | #blogmegashaklee | #SetRahmahShaklee2023


No comments:

Post a Comment