Sunday, March 12, 2023

Dapat Duit Raya Awal Dari Shaklee


Tahun 2023 ini, genap 13 tahun saya menjadi ''Suri Bisnes Bergaji"  bersama Shaklee. Sepanjang 13 tahun bersama Shaklee, tidak pernah sehari pun Shaklee terlewat nak bayar "gaji" pengedarnya pada setiap 14hb, malah ada masa dibayar lebih awal lagi ada. Best kan? Bonus April 2023 tahun ini, akan masuk awal kurang seminggu sebelum raya. Seronok gila, dapat duit raya awal dari Shaklee lagi kita tahun ini. Alhamdulillah, rasa nak chicken dance kejap. Hihihi.

Bagi yang buat part time, bertambah-tambah seronok sebab dapat 2 income. Satu, duit raya awal Shaklee tengah bulan dan kedua, dapat gaji kerja hakiki setiap akhir bulan. Siapa yang tak suka?!

Investing dalam bisnes Shaklee adalah satu langkah bijak yang saya buat 13 tahun lepas. Bayangkan jadi ahli hanya RM65 dulu, kini lebih jiimat hanya RM35 sahaja. Tidak perlu stock up. In return you get more.


DUIT RAYA AWAL UNTUK APA?


Pastilah panjang listnya. Ha! Ha! Ha!

Paling saya terkesan benar melihat sahabat-sahabat usrah saya yang sangat berusaha untuk perbanyakkkan sedekah pada 10 malam terakhir Ramadan. Ini kerana, pada 10 malam terakhir Ramadan adanya satu malam yang dikenali sebagai malam Lailatul Qadar. Malam di mana setiap amalan pada malam tersebut akan bersamaan 1000 bulan. 

Bayangkan jika kita bersedekah RM 1 sahaja pun pada 10 malam terakhir dan malam itu jatuh malam Lailatul Qadar, maka amalan sedekah kita akan dikira selama 1000 bulan. Hebat bukan?


Sahabat syurga Family Akademi Cahaya


Antara 3 perkara yang saya pelajari dari mereka adalah;

1- Niat infaq untuk beri duit raya kepada anak-anak mahupun parents atau pembantu rumah dalam bulan Ramadan.

2- Buat senarai plan sedekah dari malam 21 hingga ke malam 30. Contoh budget RM1000;

Malam 21 : RM50 Masjid
Malam 22 : RM50 Anak yatim
Malam 23 : RM50 Duit raya anak x 4
Malam 24 : RM50 Tahfiz
Malam 25 : RM100 Parents x2
Malam 26 : RM50 ...
Malam 27 : RM100 Parents Mertua x2
Malam 28 : RM50 ...
Malam 29 : RM100 gift raya untuk 6 jiran
Malam 30 : RM50 ...
 
3- Sediakan dan berikan juadah berbuka puasa kepada ahli keluarga atau sesama Islam. Sabda Rasulullah: 
“Sesiapa yang memberi iftor (hidangan untuk berbuka) orang-orang yang puasa/berpuasa maka baginya pahala seperti orang yang puasa/berpuasa tanpa dikurangi sedikitpun.” (HR Bukhari dan Muslim).


Penting ke menjadi kaya untuk lebih banyak memberi? Allah pilih kita untuk membahagiakan nikmat yang Dia pinjamkan kepada kita. Kita semua sama saja. Hamba Dia. Yang membezakan kita ialah apa yang kita buat didunia ini.

Anda yang mahu berbisnes telah pun memilih, jadi seharusnya anda 'kuat' untuk meneruskan misi kaya untuk beribadah. Betulkan 'Niat' kita. Bantu mereka bermasalah, kesihatan mahupun kewangan.
Semoga kita semua terkenal di langit, malaikat dan segala makhluk yang Allah ciptakan di atas sana, menunggu kita saat kita sudah selesai tugas di dunia ini.

Amin.

3 SEBAB MENGAPA ANDA PATUT SERTAI SHAKLEE


(1) Syarikat yang stabil


Shaklee Malaysia mulakan operasinya sejak tahun 1995, yakni 39 tahun selepas ditubuhkan pada 1956. Dari 1995 hingga kini, shaklee tetap teguh berdiri & berbakti kepada mereka yang inginkan kehidupan dan kesihatan yang lebih baik, walau hadapi pelbagai cabaran, ujian, rintangan & tohmahan.

SHAKLEE SYARIKAT YANG STABIL
Dari 1995, Shaklee telah sentuh dan bantu berbakti kepada mereka 
yang inginkan kehidupan dan kesihatan yang lebih baik.


Total jumlah bayaran bonus Shaklee kepada ahli sepanjang 3 tahun 
2020 sehingga 2022. RM372 Juta gais. Best ke best sangat?!


(2) Produk yang efektif, berkesan dan tidak bermusim


Ramai yang claim produk syarikat mereka berkesan, namun dengan Shaklee kami MEMBUKTIKAN produk kami bukan sahaja BERKESAN, malah SELAMAT, EFEKTIF dan MESRA ALAM.

Buktinya?
  • Lebih drp 100 kertas kajian klinikal & saintifik diterbitkan dalam jurnal saintifik yang menyokong keselamatan dan keberkesanan produk Shaklee.
  • Produk Shaklee juga turut digunakan oleh para atlet sukan olimpik, angkasawan, pendaki Everest, peneroka kutub dll
  • Produk kami diperlukan oleh mereka yang passion untuk sihat, jaga kesihatan serta tingkatkan prestasi kecergasan dalam bidang masing-masing.

(3) Sistem yang adil

  • Di Shaklee, bisnes sangat ADIL sebab siapa kerja dia buat buat buat dia boleh dapat bonus / duit raya Shaklee lebih daripada upline dia. Tiada istilah ‘siapa masuk dulu, dia dapat lebih’. Tiada istilah upline cekup bonus downline.
  • Bisnes Shaklee juga bukan bisnes goyang kaki. Harus berusaha dengan gigih. Anda yang tentukan berapa bonus yang anda nak. Nak bonus besar, usaha buat kena besar. Kira anda ada peluang setiap bulan untuk kenaikan bonus anda. Adil bukan?
  • Malahan, ada keadaan downline ada bonus / duit raya Shaklee lagi banyak dari upline. 

Bisnes shaklee untuk semua orang. Kita ada Komuniti Bisnes Shaklee yang sangat best dan happening yang sentiasa akan bantu grow dalam bisnes Shaklee. Seronoknya jika lebih ramai wanita dapat duit Raya awal dari Shaklee sebab ia
  • Tidak perlu modal besar, malah tiada modal pun boleh join.
  • Boleh dilakukan bila-bila masa dan dimana sahaja.

Alin sendiri bermula dengan makan sendiri. Alhamdulillah kini dah jadi kerjaya seumur hidup. Dapat capai impian ada bisnes sendiri, unlimited income, lihat anak-anak membesar depan mata serta lakukan aktiviti yang kita suka buat.

Siapa ada impian yang sama? #Joinus
Mungkin tahun depan anda pula akan merasa duit raya awal dari Shaklee.

Baca juga >>> Income tengah bulan

Take a giant step forward!
Let’s do it together


Salam Sayang, 

Azlin M. Atan  | Wasap.  019-2682709  | azlin.mohdatan@gmail.com
#PengedarShakleeDenaiAlam 
COD Shaklee : Shah Alam . Elmina . Denai Alam . Bukit Jelutong . TTDI Shah Alam .

* Produk-produk ini tidak bertujuan untuk membuat diagnosis, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang penyakit

No comments:

Post a Comment