Saturday, March 25, 2023

Shaklee Fun Day & Bisnes Shaklee

Minggu lepas saya balik dengan penat ya amat dari kelas The Science of Nutraceutical. Nak singgah sebentar di Shaklee Fun Day di Home Office Sunway Geo pun tak sempat. Hanya mampu melihat kemeriahan dari kaca mata kawan-kawan sahaja dari kejauhan.

Kawan-kawan gembira, kita juga bahagia. Orang yang bahagia ialah orang yang bahagia melihat orang lain bahagia. Tak gitu!


Lihatlah sahabat saya, Kak Bee tuh memborong. Bukan main sakan shopping, sampai berbakul-bakul. Terpaksa pulang dengan bertroli berkotak-kotak. Tak cukup tangan dibuatnya. Muka juga ada banyak senyum. Seronok lihat orang dapat buat baik bantu mereka yang memerlukan.

Kak Bee ni adalah Shaklee pengedar Johor Bahru dan kawasan sekitarnya. Kawan-kawan area Johor boleh la cari Kak Bee ni tau. Service dia mantap, insyaAllah.


PEMERIKSAAN KESIHATAN PERCUMA


Saya suka bila Shaklee buat hari terbuka sebab semua orang berpeluang untuk lakukan pemeriksaan kesihatan terhadap Body Composition, Skin Analysis dan Bone check secara percuma. Seluru isi rumah kita boleh bawa, ibu ayah, anak-anak, jiran tetangga mahupun sedara mara. 

Untung sangat sebab bayangkan pemerikasaan Body Composition sahaja boleh mencecah lebih RM90, ditambah dengan pemeriksaan kulit dan tulang mahu mencecah 3-4 angka jumlah keseluruhannya jika kita buat diluar untuk seorang.


Saya sangat menggalakkan kita semua untuk lakukan pemeriksaan Body Composition setiap bulan supaya kita dapat monitor bukan sahaja berat badan malah dapat monitor total Body Fat Mass, Muscle Mass, Viceral Fat, Waist Hip ratio, jumlah air dalam badan, jumlah protien, mineral dan banyak lagi. Nak monitor progress penurunan berat badan dengan Set Kurus Shaklee juga lebih mudah dan bermakna.

Berminat nak lakukan pemeriksaan kesihatan di atas secara percuma? Hubungi saya.


PRODUK SHAKLEE PILIHAN RAMAI WANITA


Paling best tengok masa Shaklee Fun Day hari tu, selain set Puasa 1-2–3 Shaklee, ramai yang rebut promosi Youth Skin care. Menjelang raya kan, jadi ramai nak kulit sihat dan glowing Syawal nanti. Memang jimat banyak woo!

Saya nak kongsikan sebab mengapa kita semua wajib gunakan Youth Night Cream Shaklee. Nak tahu?

Semasa kelas The Science of Nutraceutical bersama Dr. Redza, beliau beritahu dalam Youth Night Cream ada 2 ‘good formula’, iaitu 
  • Beta glucan. Fungsi Beta Glucan dalam Youth Night Cream adalah buatkan kulit kita berpuasa dan jadi anti-aging. Berlaku autophagy dalam skin level. 
  • Superoxide Dismutase (SOD) - Ketika berlaku autopaghy di skin level, free radical akan meningkat. SOD akan bertindak makan semua free radical dalam skin kita. Jadi, pembaharuan sel kulit terhasil walaupun semasa kita tidur. Kesannya, kulit jadi lebih cerah, licin dan berseri. Suka ke suka?


Menarik bukan? 
Yang belum order tuh, lekas lekaslah ketuk pintu whatsapp saya ya.


BORONG ILMU


Walaupun tak dapat hadir ke Shaklee Fun Day, saya bersama komuniti bisnes Shaklee seronok dapat sertai workshop Shaklee Business Solutions bersama Master Naquib sesi pagi dan join kelas The Science of Nutraceutical bersama Dr. Redza sesi petang.

Apabila masuk ke dalam kelas, kita dapat bina ruang dalam kepala untuk terima dan serap ilmu serta terima perubahan.

Setiap hari kita kena letak dalam kepala untuk buka ruang belajar, terima ilmu, ruang terima teguran, ruang terima ujian, terima rezeki, ruang memaafkan dan ruang terima berbagai kebaikan dalam diri. Jika kita tak buka ruang, tak buka pintu, kita tak akan dapat belajar. Kita sombong dan ego dengan apa yang kita ada. Paling tak best, kita tak sedar pun kita sombong. Nauzubillah.

Bersama Master Norita dan Dr Redza Rahman

Kawan-kawan,

Kita berniaga adalah tentang bantu orang. Kita buka kedai secara online juga untuk bantu orang sekitar dapatkan solusi kesihatan dan beli barang dengan lebih mudah. Ramai orang bisnes hanya tumpu kepada duit, sedang duit takkan habis dikejar. Namun, jika kita fokus untuk bantu orang, hati kita lega, jiwa lebih tenang dan selesa. Pesanan ini lebih buat diri saya sendiri.

Teruskan senyum dengan ujian, hanya dengan cabaran dan halangan serta banyaknya bersilat akan buat kita kuat. Cedera sikit tak apa. Jika parah, mintalah bantuan. Allah kan ada.


ps. 
Berminat untuk order Shaklee dan / atau sertai team kami? Ketuk link wasap bawah ya.



Salam Sayang, 

Azlin M. Atan  | Wasap.  019-2682709  | azlin.mohdatan@gmail.com
#PengedarShakleeDenaiAlam 
COD Shaklee : Shah Alam . Elmina . Denai Alam . Bukit Jelutong . TTDI Shah Alam .

* Produk-produk ini tidak bertujuan untuk membuat diagnosis, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang penyakit

#shakleethrive2023 | #shakleetriumph2023 | #blogmegashaklee

No comments:

Post a Comment